SVENSK VOLLEYBOLL

Årsmöte 11 maj 2024 - gör föreningen röstberättigad!

Svenska Volleybollförbundets årsmöte 2024 kommer hållas i Jönköping lördagen den 11 maj i samband med Ungdoms-SM i volleyboll. Exakt tid och plats meddelas senare. Söndagen den 31 december 2023 är sista dagen för Svenska Volleybollförbundets medlemsföreningar att skicka in handlingar för att få rösträtt vid årsmötet 2024. Här följer information om hur man går till väga!

Foto: Robert Boman

Årsmötet är Svenska Volleybollförbundets högsta beslutande organ. Här kan din förening vara med och påverka framtiden för svensk volleyboll. Mötet hålls årligen senast i maj månad.

Årsmötet 2024 kommer hållas i Jönköping lördagen den 11 maj. Exakt tid och plats meddelas vid ett senare tillfälle.

För att bli röstberättigad till årsmötet 2024 ska föreningen senaste den 31 december 2023 förse Svenska Volleybollförbundet med de handlingar som föreningen upprättade i samband med sitt eget årsmöte 2023. Handlingarna utgörs av verksamhetsberättelse och årsredovisning, inklusive revisionsberättelse.

Handlingarna ska skickas in per mejl till info@volleyboll.se eller postas till:
Götavägen 28
521 44 Falköping
Sverige

För dig som är medlem i en förening - kolla gärna med någon i styrelsen om det här är gjort, eller om det är på gång!

Rösträtten regleras i förbundsstadgarna, paragraf 4, kapitel 3 samt i punkt 4, paragraf 2, kapitel 2. Stadgarna finns tillgängliga i Dokumentbanken Länk till annan webbplats..

En röstlängd kommer upprättas och hållas tillgänglig på Svenska Volleybollförbundet hemsida senast den 31 januari 2024.

Mer information om kommande och tidigare årsmöten hittas här! Länk till annan webbplats.