Gå till innehåll
SVENSK VOLLEYBOLL

Kexchoklad satsar på Swedish Beach Tour

Nu är det klart att Cloetta med Kexchoklad går in som ny toursponsor till Swedish Beach Tour sommaren 2011. Turnén ger Kexchoklad en tydlig och aktiv närvaro runt om i Sverige under sommarhalvåret.

- Sedan 1938 har Kexchoklad® varit en av Cloettas storsäljare och ett av de starkaste varumärkena i Sverige, berättar Johan Eriksson, marknadschef på Cloetta.

Synligheten på sommaren stärker

- Många har försökt att skapa kopior, men originalet har stått starkt under alla år. Med tiden har Kexchoklad® blivit en svensk klassiker. Vi har sökt ett sammanhang för Kexchoklad på sommaren, med tanke på hur aktiva och synliga vi är i svenska fjällen under vintern. Samarbetet med Swedish Beach Tour kompletterar våra vintersatsningar för en aktiv närvaro runt om i Sverige på ett utmärkt sätt, menar Johan.

Stimulerande partner

- Aktiviteterna runt tävlingarna är en viktig del av helhetsupplevelsen för vår målgrupp och det är stimulerande med en partner som prioriterar aktiveringen på plats så högt som Cloetta gör, säger Mattias Walfridsson vd på Swedish Beach Tour.

- Touren är ett projekt som fler potentiella sponsorer borde få upp ögonen för menar Mattias. Med Kexchoklad som partner tar touren ytterligare ett kliv framåt. Dels är varumärket mycket starkt, dels har Cloetta rätt inställning redan från början, där man vill förhöja upplevelsen för besökarna på SBT, inte bara visa upp logotyper.

Om Swedish Beach Tour

Swedish Beach Tour besöker i sommar Uppsala, Linköping, Sundsvall, Göteborg, Falkenberg, Malmö, Umeå och Halmstad under totalt 27 tävlingsdagar. Förra årets turné hade totalt 119 500 besök, lika många kvinnor och män och där ca 80 % var 18-39 år. Publiksiffrorna har ökat stadigt sedan starten 2008 i takt med att varumärket inarbetats och till sommaren är siktet inställt på ett nytt publikrekord.

Fler nyheter

Publicerad: 2011-05-13

Senast uppdaterad: 2011-05-13

Visa fler nyheter

Sponsorer