Gå till innehåll
SVENSK VOLLEYBOLL

Avstamp inför Swedish Beach Tour 2015

I helgen som varit samlades föreningsledare och styrelsemedlemmar från hela landet på Svenska volleyevents arrangörskonferens för att lägga grunderna inför Swedish Beach Tour 2015.

Syftet med konferensen var att skapa en mötesplats arrangörer emellan med målet att knyta värdefulla kontakter, byta erfarenheter, inspirera varandra samt ta del av goda exempel. 

Några av förväntningarna från arrangörerna under helgen var att få besked i vissa centrala frågor från Sveab, dela med sig av egna erfarenheter, hitta vägar att utveckla och förbättra sin deltävling och få mer kunskap inom sponsring. 

Magnus Rosenlund från Kalmar:

- Jag uppskattade Anders Ericssons föreläsning om hur vi kan lyckas med sponsring lokalt. Där fanns delar som vi kan använda i arbetet med införsäljningen av SBT men även områden vi har nytta av i den övriga verksamheten. 


Bild:Anders Ericsson, aktuell med boken Sport Marketing, beskriver vilka utmaningar arrangörerna står inför samt hur de ska tacklas på ett professionellt sätt. 

Caroline Eklund från Umeå:

- Det är värdefullt att få träffa andra arrangörer och dela erfarenheter. Vi delar gärna med oss av vår kunskap kring vad som fungerat för oss om det kan hjälpa andra arrangörer. 


Bild: Micael Källman och Martin Fredriksson från Jönköping BC delar med sig av sina framgångsrecept som förstaårsarrangör 2014.

Värdefull mötesplats

Konferensen blev i min ögon väldigt lyckad. Jag tycker vi tog ett steg mot en samsyn att vi gör detta tillsammans. Även fast alla har en egen deltävling så jobbar vi med en helhet som vi tillsammans skapar och kan utveckla och förbättra om vi hjälps åt. Nu blickar vi framåt och jobbar med ny gemensam kraft mot sommaren 2015.

/Projektledare Jakob Birgersson

Fler nyheter

Publicerad: 2014-11-19

Senast uppdaterad: 2016-06-07

Visa fler nyheter

Sponsorer