Gå till innehåll
SVENSK VOLLEYBOLL

Swedish Beach Tour kan få pris

Den svenska touren i beachvolley, Swedish Beach Tour, kan få den fina utmärkelsen Årets varumärke, som delas ut på Umeågalan i november.

- Det är ett stort erkännande för evenemanget lokalt men även för hela touren som helhet, säger Tom Englén, projektledare på Swedish Beach Tour.

Det är Västerbottens-Kurirens läsare som skickat in bidrag till vilka som ska utses till Årets varumärke. Därefter har en jury utsett tre nominerade, där Swedish Beach Tour ingår tillsammans med Norrlandsoperan och P3-programmet Mammas nya kille.

Swedish Beach Tour är den svenska nationella touren för beachvolley i Sverige, och har sin bas i Umeå. Touren har vuxit genom årens lopp och fått ett omfattande genomslag i media. Tidningsartiklar i lokalpress har varvats med riksmediaintresse och tv-inslag.

- Vi har jobbat med designen för att arenorna ska se enhetliga ut där vi också höjer oss över den stora massan i vårt sätt att bli exponerade. Genom ett metodiskt varumärkesarbete och relationsskapande arbete har vi ett gott anseende bland företagarna lokalt i Umeå. Vi har också lyckats locka till oss duktiga funktionärer som vill jobba med oss trots att många av dem inte har någon anknytning till beachvolley. Det känns väldigt roligt, säger Tom Englén.
 
Priset delas ut till det varumärke vars kärnvärden gynnar Umeås utveckling mot framtiden med egenskaper som kreativitet, lönsamhet och engagemang utöver det vanliga.  Priset består av ära och ett stipendium på 25 000 kronor.

Den 11 november delas Årets varumärke ut på Umeågalan. Utdelare är Västerbottens-Kuriren.

Fler nyheter

Publicerad: 2010-10-26

Senast uppdaterad: 2016-06-07

Visa fler nyheter

Sponsorer