Årsmöte 2022

Svenska Volleybollförbundets årsmöte 2022 kommer att hållas söndagen den 8 maj. Den här sidan uppdateras löpande med information om årsmötet. Här publicerar vi bland annat samtliga årsmöteshandlingar samt länkar till anmälningssidor.

Nominera till valberedningenVal till förbundsstyrelsen, juridiska nämnden etc bereds av valberedningen. Om du vill komma i kontakt med valberedningen skicka då ett mail till This is a mailto link

Valberedningens redogörelse med dagens förtroendevalda och uppmaning att nominera kandidater finns här.

Så blir föreningen röstberättigadFör att en förening ska bli röstberättigad till årsmötet 2022 krävs att den, senast den 31 december 2021, förser förbundet med verksamhetsberättelse och årsredovisningar inklusive revisionsberättelser från föreningens årsmöte och eventuella extra årsmöten. Handlingarna ska vara yngre än 12 månader för att rösträtt ska erhållas. Rösträtten regleras i förbundsstadgarna, paragraf 4, kapitel 3 samt i punkt 4, paragraf 2, kapitel 2.

Röstlängd för årsmötet publiceras längst ned på denna sida senast den 31 januari 2022.

Lägg förslagSåväl förbundsstyrelsen som medlemsförening och SDF får avge förslag att behandlas av årsmötet. Förslag från förening eller SDF som ska behandlas vid årsmötet (motion) ska vara förbundsstyrelsen tillhanda senast 60 dagar före årsmötet (dvs senast den 9 mars).

Digitalt och fysiskt möte
Årsmötet 2022 blir ett kombinerat digitalt och fysiskt möte (Örebro). Om pandemirestrektioner omöjliggör fysiskt möte blir det endast ett digitalt möte.
Tiden är satt till:
12.30 Årsmöte
11.40 - 12.20 Registrering och inloggning

Representation & anmälan
De föreningar som finns med i röstlängden har rätt att medverka med ett röstberättigat ombud.

För att kunna delta vid årsmötet ska ombudet anmälas till This is a mailto link senast den 16 april. Anmälan ska innehålla uppgift om namn, föreningstillhörighet och e-postadress dit årsmötets videolänk ska skickas, samt om ombudet önskar plats i Örebro. I anmälan bifogas komplett ifylld fullmakt undertecknad av två ledamöter i föreningens huvudstyrelse eller SDF-styrelsen. Fullmakten finns som pdf i dokumentlistan här nedan.

I den mån det är möjligt är åhörare välkomna att höra och titta på årsmötet. Anmälan görs till This is a mailto link senast den 16 april. I anmälan ska anges namn, mejladress och föreningstillhörighet. Röstberättigat ombud behöver själv ombesörja tillgång till dator/telefon för omröstningar.

Förmöte
Vi kommer att genomföra två förmöten för att ge möjlighet till diskussion och ställa frågor:
Informationsmöte om ekonomi
Torsdag 21 april kl 18:30-19:30
Klicka här för länk till mötet!

Informationsmöte om verksamhetsinriktningen
Torsdag 28 april kl 18:30-19:30
Klicka här för länk till mötet!

Röstlängd årsmötet 2022
Fullmakt - PDF
Verksamhetsinriktning
Förslag på arbetsordning