Årsmöte 2021

Svenska Volleybollförbundets årsmöte 2021 kommer att hållas digitalt helgen 22-23 maj. Den här sidan uppdateras löpande med information om årsmötet. Här publicerar vi bland annat samtliga årsmöteshandlingar samt länkar till anmälningssidor.

Nominera till valberedningen
Val till förbundsstyrelsen, juridiska nämnden etc bereds av valberedningen. Om du vill komma i kontakt med valberedningen skicka då ett mail till This is a mailto link.

Så blir föreningen röstberättigad
För att en förening ska bli röstberättigad till årsmötet 2021 krävs att den, senast den 31 december 2020, förser förbundet med verksamhetsberättelse och årsredovisningar inklusive revisionsberättelser från föreningens årsmöte och eventuella extra årsmöten. Handlingarna ska vara yngre än 12 månader för att rösträtt ska erhållas. Rösträtten regleras i förbundsstadgarna, paragraf 4, kapitel 3 samt i punkt 4, paragraf 2, kapitel 2.

Röstlängd för årsmötet publiceras längst ned på denna sida senast den 31 januari 2021.

Lägg förslag
Såväl förbundsstyrelsen som medlemsförening och SDF får avge förslag att behandlas av årsmötet. Förslag från förening eller SDF som ska behandlas vid årsmötet (motion) ska vara förbundsstyrelsen tillhanda senast 60 dagar före årsmötet (dvs i dagsläget senast den 1 mars).

Digitals möte
Årsmötet 2021 var från början planerat att genomföras i Jönköping. Utifrån rådande samhällssituation blir det nu istället, i likhet med förra året, ett digitalt möte.

Representation & anmälan
De föreningar som finns med i röstlängden har rätt att medverka med ett röstberättigat ombud.

För att kunna delta vid årsmötet ska ombudet anmälas till This is a mailto link senast den 20 april. Anmälan ska innehålla uppgift om namn, föreningstillhörighet och e-postadress dit årsmötets videolänk ska skickas. I anmälan bifogas komplett ifylld fullmakt undertecknad av två ledamöter i föreningens huvudstyrelse eller SDF-styrelsen. Fullmakten finns som pdf i dokumentlistan här nedan.

I den mån det är möjligt är åhörare välkomna att höra och titta på årsmötet. Anmälan görs till This is a mailto link senast den 20 april. I anmälan ska anges namn, mejladress och föreningstillhörighet.

Röstlängd

Uppdaterad: 19 FEB 2021 19:14 Skribent: Svensk Volleyboll
Epost: This is a mailto link

bu_ramlinje-1