Foto: Robert Boman, Per Eliasson, CEV. Montage: Joakim Bengtsson.

Årsmöte 2020

Svenska Volleybollförbundets årsmöte 2020 kommer att hållas under lördagen den 16 maj i Jönköping.

Val till förbundsstyrelsen, juridiska nämnden etc bereds av valberedningen. Om du vill komma i kontakt med valberedningen skicka då ett mail till This is a mailto link.

För att en förening ska bli röstberättigad till årsmötet 2020 krävs att den, senast den 31 december 2019, förser förbundet med verksamhetsberättelse och årsredovisningar inklusive revisionsberättelser från föreningens årsmöte och eventuella extra årsmöten. Handlingarna ska vara yngre än 12 månader för att rösträtt ska erhållas. Rösträtten regleras i förbundsstadgarna, paragraf 4, kapitel 3 samt i punkt 4, paragraf 2, kapitel 2.

Röstlängd för årsmötet publiceras senast den 31 januari 2020.

Såväl förbundsstyrelsen som medlemsförening och SDF får avge förslag att behandlas av årsmötet. Förslag från förening eller SDF som ska behandlas vid årsmötet (motion) ska vara förbundsstyrelsen tillhanda senast 60 dagar före årsmötet (dvs senast den 17 mars).

Den här sidan uppdateras löpande med information om årsmötet. Här publicerar vi bland annat samtliga årsmöteshandlingar samt länkar till anmälningssidor.

DOKUMENT
Röstlängd

Uppdaterad: 31 JAN 2020 17:54 Skribent: Svensk volleyboll
Epost: This is a mailto link