Foto: Robert Boman, Per Eliasson, CEV. Montage: Joakim Bengtsson.

Årsmöte 2020

Svenska Volleybollförbundets årsmöte 2020 kommer att hållas digitalt, lördagen den 16 maj. Den här sidan uppdateras löpande med information om årsmötet. Här publicerar vi bland annat samtliga årsmöteshandlingar samt länkar till anmälningssidor.

Nominera till valberedningen
Val till förbundsstyrelsen, juridiska nämnden etc bereds av valberedningen. Om du vill komma i kontakt med valberedningen skicka då ett mail till This is a mailto link. Här informerar valberedningen om sitt arbete!

Så blir föreningen röstberättigad
För att en förening ska bli röstberättigad till årsmötet 2020 krävs att den, senast den 31 december 2019, förser förbundet med verksamhetsberättelse och årsredovisningar inklusive revisionsberättelser från föreningens årsmöte och eventuella extra årsmöten. Handlingarna ska vara yngre än 12 månader för att rösträtt ska erhållas. Rösträtten regleras i förbundsstadgarna, paragraf 4, kapitel 3 samt i punkt 4, paragraf 2, kapitel 2.

Röstlängd för årsmötet publiceras senast den 31 januari 2020.

Lägg förslag
Såväl förbundsstyrelsen som medlemsförening och SDF får avge förslag att behandlas av årsmötet. Förslag från förening eller SDF som ska behandlas vid årsmötet (motion) ska vara förbundsstyrelsen tillhanda senast 60 dagar före årsmötet (dvs senast den 17 mars).

DIGITALT ÅRSMÖTE

Årsmötet 2020 var från början planerat att genomföras i samband med avgörandet av Ungdoms-SM i Jönköping lördagen den 16 maj. Utifrån rådande samhällssituation blir det nu istället ett digitalt möte samma datum.

Representation & anmälan
De föreningar som finns med i röstlängden har rätt att medverka med ett röstberättigat ombud.

För att kunna delta vid årsmötet ska ombudet anmälas till This is a mailto link senast den 12 maj kl. 13:00. Anmälan ska innehålla uppgift om namn, föreningstillhörighet och e-postadress dit årsmötets videolänk ska skickas. I anmälan bifogas komplett ifylld fullmakt undertecknad av två ledamöter i föreningens huvudstyrelse eller SDF-styrelsen. Fullmakten finns som pdf i dokumentlistan här nedan.

Åhörare är välkomna att höra och titta på årsmötet. Anmälan görs till This is a mailto link senast senast den 12 maj kl. 13:00. I anmälan ska anges namn, mejladress och föreningstillhörighet.

Uppdatering 13 maj 2020: Information till anmälda mötesdeltagare
Ombud och åhörare som anmält sig till Svenska Volleybollförbundets årsmöte har fått viktig information utskickad till de i anmälan angivna e-postadresserna.

Mejlet innehåller information om årsmötets formella genomförande samt hur utrustningen ska testas, allt för att mötet ska kunna utföras på ett korrekt och effektivt sätt utifrån de givna förutsättningarna. Samtliga som anmält sig uppmanas ta del av infomejlet samt genomföra utrustningstesterna i god tid innan årsmötet.

Är du anmäld till årsmötet men saknar infomejl? Vänligen kontakta This is a mailto link omgående.

Inbjudan till årsmötet 2020
Röstlängd
Förslag medlemsavgifter 2021
Motion om beachvolleyforum